دایره المعارف تعبیر خواب و رؤیا، تعبیر خواب در تمام جنبه های جزئی آنها
دایره المعارف تعبیر خواب و رؤیا
سوال: رویا چیست؟ پاسخ : در عالم خاطره اتفاقی است که حواس آرام می گیرد و کنار می رود. بنابراین، انسان معنوی در آینده تنها زندگی می کند یا در زندگی مادی، و در نتیجه ابتدا آینده را زندگی می کند و شرایطی را ایجاد می کند که انسان بیدار را قادر می سازد تا اعمال خود را در پرتو هشدارهایی که دریافت می کند، شکل دهد. زندگی و هستی کامل می شود. سوال: رابطه اساسی بین یک شخص و رویاهایش چیست؟ پاسخ: برای یک فرد معمولی یا مادی گرا، رویا دارای همان رابطه ای است که آن را به زندگی ملموس و مادی او مرتبط می کند که ما آن را لمس می کنیم، این حالت فرد ایده آل در هنگام خواب است، اما این به معنای لذت، رنج و رفاه است. سطح مواد سؤال: پس چرا گاهی انسان قادر به تعبیر خواب خود نیست؟ پاسخ: همانطور که گاهی اوقات عبارات در بیان افکار ناکام هستند، رویاها نیز گاهی در تصاویر ذهنی خود برای روشن شدن رویدادهای آینده ناکام می مانند. سوال: اگر رویاها مربوط به آینده است، چرا ما اینقدر درباره گذشته خواب می بینیم؟ جواب: وقتی انسان در خواب واقعه ای را می بیند که در گذشته اتفاق افتاده، فال بد یا فال نیک است. گاهی اوقات آنها عمیقاً در ذهن ذهنی نقش می بندند، به طوری که حتی کوچکترین تمایل ضمیر خودآگاه به گذشته این تصاویر را بر روی آگاهی بیننده می اندازد. سوال: چرا محیط فعلی اغلب روی رویاهای ما تأثیر می گذارد؟ جواب: چون آینده انسان متاثر از زمان حال است، اگر زمان حال انسان با اشتباهی داوطلبانه خدشه دار شود یا با درست زیستن، حالش را روشن کند، رویاهای او که منادی آینده هستند، تأثیر می گذارد.
سوال: منظور از ظهور چیست؟ پاسخ: این ذهن معنوی است که با خرد آینده ذخیره می شود و تلاشی است برای هشدار دادن به بدن ملموس و مادی از خطرات اطراف آن و به شکل شخصی عزیز است که در نظر ما عادی جلوه می کند ، بنابراین خواب می بیند. آن هشدار را برسانید سوال: رابطه ذهنیت با زمان چیست؟ پاسخ: ذهنیت آینده و آینده ای ندارد و پیوسته زندگی می کند. سوال: اگر اینطور است، چرا به همان راحتی که از گذشته ما می گویید، از آینده خود به ما نمی گویید؟ پاسخ: زیرا رویدادها در یک سلسله همزمان می شوند و در ذهن ذهنی سایه می اندازند و اتفاقاتی که از ذهن خودآگاه می گذرد توسط سایر ذهن ها نیز احساس می شود و بنابراین تأثیرات ماندگارتری بر ذهن ذهنی می گذارد. رؤیا عقیده قلبی است چنانکه القاضی ابو یعله می گوید: اباعبدالله المزنی مکتب اهل سنت است، حقیقت خواب این است که خداوند در دل مردم عقاید می آفریند. خوابیده همان گونه که آنها را در دل بیدار می آفریند و سبحان الله هر چه بخواهد انجام می دهد نه خواب و نه بیداری مانع از آن نمی شود پس اگر این عقاید را بیافریند گویی آنها را علم کرده است. در مورد دیگر به آن ملحق می شود، یا شاید آن را آفریده است، همچنان که آفرینش ابرها در باران علم می شود و همه مخلوق خدا هستند، اما بینش ها و باورهایی را می آفریند که در آن علم قرار داده است. آنچه را بدون حضور شيطان پسنديده است، و علم را در آنچه در حضور شيطان مضر است مي آفريند، پس به شيطان نسبت داده مي شود، ثواب حضور او در آنجا هر چند عمل واقعي نداشته باشد. و به نقل از ابن ماجه از حدیث انس: (آنها را به اسماء تلقی کنید و آنها را به اسماء بخوانید و رؤیت برای اولین گذرنده است.) از نظر اهل شرع، رؤیت دارای فرشته است. به آن فرشته بینایی می گویند در هنگام بیداری مناسبت از بین می رود و هنگام خواب مناسبت با این فرشته رخ می دهد و نقش می بندد روح از فرشته است آنچه از لوح و الهامات می گیرد زیاده روی از جانب است. از قدوس، و باطل ناشی از تخیلات فاسد است، مانند بیداری، بد خلقی، سیری یا بیماری.
روانشناسی: رویکرد فرویدی فرض میکند که نمادگرایی رویا ربطی به خاطره و گذشته ندارد. با این حال، واقعیت تجربی – یا واقعیت بالینی، اگر بخواهید – نشان می دهد که رویا مرحله ای است برای افکار و احساساتی که روزی هرگز آگاه نبودند و انسان در آن توانایی شگفت انگیزی برای ایجاد نمادهای مختلف کشف می کند، یک امر ذاتی، خلاقیت خود به خودی که با رویکرد استادانه یونگ درباره علیت قطعی فروید با مفهوم شرایط محیطی در تضاد است. از آنجایی که معنا از پیشینه خاصی است، استنباط خواب صرفاً بر اساس شرطی شدن علّی، بلکه بر اساس ارزش مکان آن در متن رویا به عنوان یک کل و جدیت آن مکان معتبر نیست. رویا “حالت پنهان را در یک لحظه خاص ترجمه می کند” و حالت عادی یک عملکرد یکپارچه برای ضمیر خودآگاه انجام می دهد و هدف آن حل تعارضات روانی در صورت وجود است که به آن ارزش پیش بینی و هشدار می دهد.
راه های تعبیر خواب
تعبیر خواب مهارتی است که برخی از آن ها را می توان با مطالعه و آگاهی از دلایل تعبیر به دست آورد.در اینجا چند روش خاص برای تعبیر صحیح خواب ها را فهرست می کنیم که می توان از آنها پیروی کرد.تعیین کنید که رویداد مهم در خواب چیست و انجام ندهید. مزاحمت با پرکننده و آشفتگی، چون اموری که معنا ندارند * پس از شناسایی واقعه مهم، رویا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، من آن را به شواهد از موارد زیر ندیدم: * رؤیت را به کتاب خدا نشان دهید، تا ممکن است تأویل آن را بیاب برخی از آیات آن مانند: لباس نو مبشّر عقد شود، به فرموده ی حق تعالی: (لَهُمْ لِلَّهُمْ وَ أَنْتُمْ لِلَّهُمْ) و لذا اولاً: قرآن كريم و نيز رؤيت مطابق آنچه در روايات شريفه آمده ارائه شده است ثانياً: حديث شريفه مثلاً اسم فاضل دلالت بر فضيلت و راشد دلالت بر بلوغ دارد ثالثاً: در ظاهر اسم. ، یاس و گل رز ممکن است نشان دهنده عدم بقا یا عمر کوتاه باشد زیرا زود پژمرده می شوند چهارم: معنای معنی یا شرح آن.
دندان نمادی از سن انسان است، یعنی سن او. کشیدن دندان آسیاب، دندان یا نیش نشان دهنده مرگ یکی از بستگان یا فردی است که شما می شناسید. فک بالا برای مردان و فک پایین برای زنان است {مردان ولی زن هستند} و اگر استخراج دلالت بر مرگ باشد نصب نشان دهنده ولادت یا حاملگی است پنجم: از لسان و معانی آن، دست دراز دلالت بر لطف دارد و نیکی چنانکه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به همسران خود فرمود: (آیا تا زمانی که دست دارید از من پیروی می کنید؟) یعنی من از شما سخاوتمندتر و از شما خیرترم. . زینب – رضی الله عنه . و کار کاشت و شخم نشان می دهد . بیرون رفتن از درهای تنگ را تسکین و رستگاری بیان می کنند ششم: از ضرب المثل های رایج گریه ممکن است به شادی تعبیر شود که خدا چشم تو را آرام کند یعنی با اشک سرد گریه کنی و جز با گریه نمی شود. شادی و خنده ممکن است دلالت بر غم داشته باشد، چنانکه می گویند: «بدترین مصیبت آن است که بخندد» و مانند اینها، هفتم: برعکس، چیز (بلکه اذان ممکن است دلالت بر حج کند، گرفتن از آن). کلام الله جل جلاله {و الناس اذعون الحج} هشتم: از ظاهر سائل چه صالح و چه گمراه.
روانکاوی
تحلیل رویا یک عمل متقابل بین دو شخصیت است تا یک هنر کاربردی با شکلی خاص و سفت و سخت. علم تعبیر خواب به موقعیت روانی و واقعیت روانی فرد بستگی دارد، زیرا خواب فعالیت مدارهای خاصی است. . واقعیت تجربی – یا واقعیت بالینی، اگر بخواهید – نشان می دهد که رویا مرحله ای برای افکار و احساساتی است که روزی هرگز آگاهانه نبوده اند و در آن فرد توانایی شگفت انگیزی برای ایجاد نمادهای مختلف با خلاقیت ذاتی و خود به خودی پیدا می کند. تحلیل فروید از رویاها خوانش مستقیم نمادهای رویا نیست، بلکه نتیجه کار سخت و سختگیرانه در رمزگشایی این نمادها به گونه ای است که با یافتن پنهانی در زیر بیماری، تعبیر خواب را تسهیل می کند و سپس به آن کمک می کند. ، با بررسی مجدد این نمادها به شکلی جدید با ردیابی زمینه ای که از طریق آن رخ داده اند. عبور از اول به دوم (یعنی از نهفته به اعلام شده). این زمینه به قسمت پنهان رویا و داستان آن اشاره دارد. نکته پایانی این است که از دیدگاه فروید، رویا، همانطور که او میگوید، «کلمات را آشکار میکند و سپس جای آنها را تغییر میدهد» – حتی اگر بیانی از ویژگیهایی باشد که رویا بیننده را مشخص میکند. یونگ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت.تحلیل رویاها و نمادهای آنها شامل موارد زیر است: توصیف دقیق وضعیت آگاهانه فعلی (نمادها می توانند در حالت بیداری نیز به صورت طیف ها و برداشت های دیداری یا شنیداری ظاهر شوند)، توصیف رویدادهای گذشته، تعریف زمینه رویا و حیات کلی عود، به علاوه اطلاعات از منابعی غیر از موارد تکرار شونده در صورت لزوم جستجو می شود و در نهایت، شامل تشابهات اساطیری مربوط به زمینه های منقرض شده ای است که در رویا ظاهر می شود. این آخرین فرآیند، برخلاف تفسیر گذشته نگر فرویدی، تقویت نامیده می شود. ماهیت عینی و خودمختار نماد و وجود یک پنهان جمعی به رویاپرداز کمک می کند تا فراتر از عواقب شخصی خود رفته و با بهره گیری از مطالب تاریخی مرتبط با آن، همه حوزه های ممکن تصویر پیشنهادی را آگاهانه بررسی کند. گسترش محتوای رویاها و غنی سازی آن با تمام تصاویر مشابه ممکن، درک بهتر رویاهای فردی را امکان پذیر می کند. در این صورت ناگزیر است که تحلیلگر تمام جنبه های رویا را با وجود تنوع بسیار زیاد آنها در نظر بگیرد و به دانش اساطیری، اسلامی و فلسفی گسترده ای دست یابد. در واقع، درک خود رویا مستلزم تلاش بسیار زیادی برای تمرکز بر عواقب یا ارتباطاتی است که مستقیماً به رویا برمیگردد، و بیانگر چیزی کاملاً خاص و خاص است که رویا سعی دارد ما را در مورد آن آگاه کند. متفرقه در مورد رویاها. علمای دین خواب های شما را رنگی دیده اند معروف ترین خواب ها.
شعر سالهای رویا، لبه رویا، فراموشی رویاها
معروف ترین رویاها
مصادیق رؤیا در قرآن کریم آمده است، خداوند متعال به حضرت ابراهیم (علیه السلام) وحی کرد که دختر اسماعیل را ذبح کن، پس ابراهیم گفت: ای پسرم در خواب می بینم که ذبح می کنم. پس ببین آنچه را می بینی.» و خداوند به حضرت یوسف علیه السلام وحی کرد و فرمود: «هنگامی که یوسف گفت: من پدرم نیستم، یازده ستاره و خورشید و ماه را دیدم. و آنها را دیدم که برای من سجده می کنند.} شاید یعقوب آن را به دختر یوسف علیه السلام به معنای تسلیم برادرانش و تکریم آنها برای او با یک بزرگداشت اضافی تفسیر کرده است.
رویاهای شما رنگی
بسیاری از ما رویاها را با رنگ های طبیعی می بینیم و رویاها ممکن است به رنگ هایی باشد که از واقعیت دور هستند.برخی از متخصصان توضیح می دهند که وقتی رنگ رویاها روشن و روشن هستند به معنای عشق و علاقه است در حالی که رنگ های تیره به معنای اضطراب و ترس است. عالمان
تعبیر رؤیا و رؤیا به گسترش بسیاری از معارف قرآنی و اهل سنت کمک می کند و مردم از طریق تفسیر یاد می گیرند که چگونه خواب و بیداری خود را حفظ کنند و قبل از خواب قلعه قرآن را بخوانند و در انتظار عبادت بیدار شوند و مخلصین را حفظ کنند. مردم هنگام تعبیر خواب، بسیاری از ادعیه قرآنی و احادیث شریف نبوی را حفظ می کنند که توجه به جنبه معنوی زندگی انسان را ترغیب می کند.